Lonely Hands: the story behind it.

Lonely Hands

English:

Most people – meaning the people I’ve shown my work to; it’s not like I’m famous or anything-  refer to this painting as “the sleeping girl“. They’ve told me that she seems so peaceful, enraptured in a serene dream, and that  the whole piece has a sensual but relaxed  touch.

Well, blatantly, of course it does because she is masturbating. Maybe the “Lonely Hands” title didn’t give it away like I thought it would. Maybe people aren’t comfortable telling me that she looks like she is being a bit naughty. I don’t know. Maybe it isn’t politically correct to say that I painted a masturbating image and that it is the one that people usually like the most.

I like that she seems to be innocently sleeping. I like that she has a serious focused expression. And most importantly, I like that she doesn’t seem to be enjoying herself, like it was a procedure she has to follow in order to keep going, to help her go through her tragedy. Masturbation isn’t necessarily a pleasurable act when done for the wrong reasons and in the wrong time. It could be used to fill a void, to reminisce or even elude something.

Pleasure has its dangers. When we’re weak and lonely, when we have no faith and no motivation to go on with whatever we once believed in. When we’ve been betrayed, lied to, played with and when we’ve had what seems like the entire world treading on us, we turn to whatever makes us feel better. We turn to whatever – or whoever- can release us from our misfortune, even if it is for a couple of seconds. Like addicts, we numb ourselves.

Mastubation (sex) is just another way of getting those few seconds of heaven.

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2 pensamientos en “Lonely Hands: the story behind it.

  1. Dear ART DIARRHEA – MSG,

    This is not one of our favorites of your works.

    That statement has nothing to do with your abilities, the topic, your grace and ease when approaching topics that make people feel.

    It has everything to do with the WHAT audiences focus on.

    Often times to the exclusion of the greater, audiences fixate on the base, failing to pursue the higher, true representation from the mind of the artist.

    An artist may paint a tree. Now that tree in and of itself most likely will not be considered sensual, sexy or even a bit naughty by the audience; except those willing to sacrifice their time, make the effort to reach the destination where true sensuality resides…The mind of the Artist; Musicians, Poets and Writers too!

  2. “El mayor enemigo de la creatividad es el buen gusto”. Todos o la mayor parte sabrán que es una frase de Picasso. Algunos pensarán que esto es ridículo.

    A mí me parece una gran verdad. El pintor, el creador debe sentir, disfrutar y plasmar en el objeto que está creando , parte de la esencia de uno mismo que en es momento decide compartir con los demás. Sin preocuparse si es políticamente correcto, o sin pensar que pudiera dañar la sensibilidad del espectador, pues entonces estaría limitando la creatividad, o incluso anulándola, y el arte quedaría carente de alma.

    El espectador tiene que estar por encima de todo prejuicio. Debe valorar y admirar. Te pude gustar o no lo que ves, pero dejarte influir por condicionantes sexuales, religiosos etc. me parece un error.

    Particularmente, a mí este cuadro es uno de los que más me gusta. Se puede vislumbrar en la expresión de su cara un sutil y placentero abandono perdido en uno mismo. Si la autora no hubiera revelado el por qué, se pudiera pensar que está soñando despierta o que está disfrutando de un sueño.

    ¿Quien no ha soñado despierto alguna vez, para evadirse de la realidad, cuando esta no es la más de seable?.

    ¿Por qué la masturbación tiene que ser un tema tabú o producir culpa , vergüenza o miedo? No voy a hablar de los beneficios; pero sí decir que es una actividad natural y común tanto para el hombre como para la mujer que se produce a una edad temprana de forma espontánea sin pretender, precisamente, ninguna satisfacción sexual sino un momento íntimo y de evasión.

    ¿Tendríamos los mismos prejuicios con un cuadro de una persona que está esnifando “coca” para evadirse de la realidad?

    Precisamente conociendo lo que la autora ha plasmado me parece doblemente bello pues está tratado con una delicadeza y belleza sublimes. Un cuadro tiene que tener su alma, la del autor y el espectador tiene que encontrarla para admirarla y entenderla. O acaso ¿Es el espectador el que hace el cuadro?

    !Enhorabuena!

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